Australien FFS

HEJ!!
Nu ar jag i Australien, det kanns ratt overkligt...
Vagen dit borjade i fredags, 03.50 i Rosengard!
Kl. 04.40 var jag pa malmo station, i osregn, med min extremt latta packning. Taget till kastrup, dar slog nervositeten till... en lang promenad senare var jag pa plats pa mitt air france-plan mellan tva buisness-snubbar, dar snaskades snala mini-wienerbrod och blaskigt kaffe.
I Paris som forovrigt maste ha en av varldens storsta flygplatser??? aktes det buss mellan flygplan och terminal, sedan ytterligare en buss till en annan terminal for att slutligen ta ett tag till min terminal
MOT HONGKONG i en jubojet. Hade stora forvantningar pa underhallningen, vilket bestod av kinesiska sapor, tva franska filmer och nagra trailers pa engelska. men gott kineskrubb :)
I Hongkong, blev jag av med passet for ca 20 min i ovisshet, sen komm Mr.Passkontrollant ut och skulle uttala Ms.Stenholm, fungerade faktiskt ganska bra oss emellan, amerikanarna fattade noll.
Sen antligen pa min airbus 330 till Sydney, hamnade ihop med nagot gruppboende fran Kina, fullt os fran borjan till slut. God mat sen, plugga i oronproppar, ogonbindel pa, sen soooova.
Vaknade till nagra timmar senare, och gjorde allt for att halla mig vaken, underhallningen var nagot kinesisk drama, och kinererna runt om holl lada.
Nar vi till slut landade, sa hamnade jag i lite knipa i passkontrollen, en knarkhund mellan benen och med en fragvis passkontrollant framfor mig, han ville veta vart jag skulle spendera natten, och nar jag inte hade nagot bra svar sa... blev det lite nervost... sa mitt svar paminde tydligen om nagot whiskeymarke. Han och jag kom fram till att north sydney fick duga... och vidare och hamta min suspekta ryggsack, som jag aterigen fastanade med, denna gangen rackte det med att jag intygade att jag inte hade tra, metall, rotter eller frukt med mig!!!!
SEN TRAFFADE JAG JOHANNA OCH FICK EN TAR I OGAT!!!
Idag har vi gatt over bron, kollat konserthuset, akt gratis buss, varit pa miljofestival, kollat red bull event, akt bat och atit valdigt  god thaimat pa en valdigt trevlig restaurang.
Nu ska vi planera resa!
PUSS

Kommentarer
Postat av: emmylou

Fy fan vad du skriver underhållande! Var inne igårkväll och letade efter spår av dig och blev besviken. Men idag så small det till! Fortsätt hålla oss uppdaterade. Hälsa systra di! Kram från mig

2010-11-07 @ 11:44:20
Postat av: pappalalla

hej mina stora flickor

glöm inte bort att segla

2010-11-07 @ 21:52:28
Postat av: Sofia

Åååh ha nu kalaskul!!! Fick en tår i ögat när jag läste detta inlägg. Och till er båda två. Uppdatera så mycket ni kan! Puss och Kram

2010-11-07 @ 22:34:32
URL: http://gerty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0