Familjen- Det snurrar i min skalle

Jag känner fär ett långt och tårdrypande inlägg om familjen. Men så personlig vill jag inte bli, sånt sköter jag över telefon med Johanna. I mitt huvud analyserar jag just nu det mesta kring familjen. När jag skriver familjen, menar jag  Lalla & Bitte och Johanna (tänk att vi har varit en familj!) Just den punkten är jag faktiskt inte bitter över. Ibland tänker jag (och Johanna) tanken om hur det skulle vara om dom inte skiljt sig. Ska vi gissa på annorlunda? Jag har inte tänkt så mycket mer på det. Dom tycker ju som många kanske vet inte om varandra så mycket, umgås inte frivilligt och  när det händer är det fruktansvärt ansträngt (mest från mammas sida) många skrikiga samtal.

Nu har mamma och pappa blivit "vuxna" flyttat hemifrån, båda två. Dom har hittat sina livs kärlekar, det talas om bröllop undrar om alla kommer heta Stenholm, vilken förvirring. Johanna och jag kommer någon gång i livet få barn, dom kommer förhoppningsvis få växa upp med mormor Birgitta och morfar Christer och deras kärlekar. Undra om dom kommer märka av segreitionen.  Jag är uppvuxen med mormor & morfar-kärnfamilj och med farmor & farfar- ej. Skillanden var att farmor och farfar var mer eller mindre bästa vänner. Jag kan inte riktigt se en "stor-jul" hemma hos Johanna 2020 med alla inblandade, kanske om vi firar i Gaza? Jag och Johanna har ju redan bojkottat mamma och pappa en jul, julen-06 då vi firade jul med Systrarna Prenell. Jag tror dom skulle uppskatta julen 2020 också, med (kanske) småbarnsmorsorna Matilda & Johanna. 

Eller vem vet. dom kanske bli bundisar, nästa prövning äger rum i SSV's klubblokal i juni.
Välkomna!





Kommentarer
Postat av: Anonym

värt att skriva ut och sätta upp på kylskåpet

2009-02-20 @ 10:48:39
Postat av: fjälltomten

jag kommer gärna vilja hänga med småbarnsmamman matilda iaf. långpromenader i slottsparken med barnvagnarna, en framtid som kanske inte vore såå fel?? :) allt bra, vännen?

2009-02-20 @ 12:18:11
URL: http://morevictorious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0