En underbar vårdag.... i sängen

Igår natt jobbade jag.
Strax efter sju tog jag tåget till Lund för att senare byta till Malmö-tåget. På dettta tåg infann sig en underbar människa, konduktören. Han var så härlig, glad och fick hela tåget med sin neråtpekande mungipor att vakna upp. Han var engelskspråkig sedan innan och bröt så härligt. I hans välkomsttal till malmö central, påpekade han att vi skulle ha en underbar vårdag etc, sen tog han det ännu mer glädjande på engelska.

Han fick mig att köpa en nybakt kanelbulle och jucie, sen satte jag mig nere vid hamnen och läste tidningen.
Sen hem och vrålsova såklart...!

Förresten så går min "ta tag i livet" -vecka ganska så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0