Venedig-Nice ett 28h vakenrace

Nu ar vi i Nice efter maanga maaga timmar...
Varan resa borjade i Venedig vid 17 tiden. Darifran tog vi oss till Milano dar vi bytte tag till Ventimiglia. Nar vi vaknade upp i kupen och narmade oss markte vi att "oj har var det ode" och mer ode skulle det bli, vi fick hoppa av taget direkt ner pa sparet... nar vi kom in pa stationen var allt stangt, toaletterna, vanthallen, tav eventuella uteliggare lag o sov dar.. efter latt panik over att vi skulle vara dar 4 timmar mitt i natten.... gick vi ut. Vi mottes av en ode stad, dar allt var stangt och last, vi satte oss pa en bank utanfor polisstatinonen och vantade. Gick sedan tillbaka till stationen och tog pa oss dubbla klader och spelade mobilspel. nar alla timmar av vantan var slut o klockan 04.55 akte vi till Nice. I monaco hoppade nagra partyglada damer pa, pavag hem fran festen. Framme i Nice tog vi oss till hostellet som oppnade 08.30, jippi. Donken 07.30 annu mera vantan, efter en stadig brunch pa donken checkade vi in, da fick vi reda pa att vi inte kunde fa rummet forens klockan 13, sa vi packade om gick till stranden, somnade i nan timme, solade lite, sen tillbaka till hostellet vid 13 sov sen till 16.30...

Vi var mer eller mindre vakna i 28 timmar, konstigt nog var det inte sa jobbigt, idag sov vi till 9.15 da bestammde sig Kalle for att klippa skagget... med sax. Detta tog mer an 1 timme och orsakade en hel del irritation for min del.
Kalle och tid... Kalle och perfektion, Kalle och skynda sig dar har ni nagra ekvationer som inte gar ihop

Forresten sa ahr jag inte skrivit nagot om Vendig.
Vendig var jattefint nar vi kom, da fick vi reda pa att "hostellet" lag cirka 1,5 mil utanfor Venedig, vid flygplatsen och var en camping. Vi tog oss till flygplatsen, bytte till fel buss och fick ga cirka 3 km pa en hart trafikerad vag i skymmning.  Vi fick en liten, hytt att sova i (inget fel med den) .... MEN bakom hytten var en honsgard med tva tuppar som gol ungefar vr 10 sek,( jag raknade) samt att alla flyg istorsett startade over varan stuga. Dagen efter detta vaknade vi av att det regnade... lag kvar en lang stund, tvattade o akte sen in till Venedig som var svinkallt, de tva dagarna efter detta stannade vi pa campingen o solade (for da var det varmt o soligt) Sista dagen var vi iallafall i venedig igen som visade sig fran sin basta sida!!! jattevackert och charmigt

Nasta stopp bli Barcelona, sen Valencia.