Fest på norska i Larvik

I lørdags festade vi...
Efter att ha stressat runt på Kalle i några timmar var vi påvæg, tillsammans med två gøteborgare i en amerikansk van (deras bostad) till Larvik.
Væl framme hos Øystein(19) træffade vi hans tre flickvænner Solveig, Marlene och Camillesom också var 19 grymt øverviktiga och gapiga, de satt i hørnsoffan uppklædda till tænderna dvs. Kort urringad klænning och immitationsskins-støvlar, mcyekt smickrande, i lægenheten befann sig æven Marius de två Gøteborgarna, Kalle och jag.

Festen inleddes med ett grymt tråkigt "dricka-spel" men det fyllde sitt syftet och øl børjade svepas. Væl in i festen så kom samtaoen igång, norrmæn pratade svenska, svenskar snacked norsk. Vid tolvtiden ringde jag før att gratuelra Johanna på 18-årsdagen, først "ja må hon leva" på svenska och sen på norska. sen drog vi ut på byn, skjuss ner dit fick vi i någon hæftig sportbil. Framme vid utestællet som var en liten stuga, begav vi oss in. Stugan bjød på techno vilket utvecklades till konstant dans i ungefær 3 timmar, under dessa timmar lyckades jag dansa skiten ur n liten kaxig turk som tordde han kunde dansa. Efter 3 timmars dans var Kalle tvungen att fylla upp blodsockret och det var dags før fyllekæk, vilket køptes ur en liten lucka från en lastbil. Fyllekæk å all æra, men det som bjøds på i lørdags var bakad potatis med majs och dressing, potatisgubbarna var så upptagan att ta alla bestællningar att dom glømde ta betalt.

Detta pssade ju oss smålænningar ypperligt, sen påbørjades den långa vandringen hem till Øystein , vilket visade sig vara sækert 4 km i extrem norsk kyla. Nær vi hade inkvarterat oss dær , jag och Kalle fick eget rum var klockan sækert øver 4 och dags før att knyta sig. Klockan 7 ringde klockan och det var dags att gå upp, Kalle och Gøteborgarna skulle jobba... ivæg i vanen och hem igen.

Att komma hem var band det skønaste jag varit med om...
Kalle jobbade 8 timmar och lyckades spy runt 15 gånger på jobbet, sicken kille alltså.


Kan också tala om att jag fått jobb på Gilde, en annan køttfabrik! (haha)

Kommentarer
Postat av: ninis

Hahaa de där med att spy massa gånger dagen efter jag tror det har med norgeluften att göra=)

2008-03-04 @ 17:43:41
URL: http://ninajohanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0