På väg

I morgon ska jag hem igen, eller till Norge alltså åka hemifrån. Med en viss lättnad, återgå till det lätta livet, jobba-sova-äta. Visst är det skönt att vara hemma (hos mamma) även om jag blivit förflyttad till mammas gamla rum som numera fungerar som data/biblotek/gästrum/mitt rum, sover gör jag i Johannas gamla men mycket fina och smala säng. Livet har fortsatt i Kalmar, tycker dock att utveckling inte går i samma takt. De flesta kompisarna har på något sett tagit steget från kalmar eller är mer eller mindre påväg härifrån. Resten av kalmarsbefolkning står på exakt samma punkt som de gjorde när jag åkte härifrån sist., så mycket har jag inte missat. Jag är lättad över att åka härifrån igen, tristessen hade dödat mig. Sandefjord är varken större eller häftigare än Kalmar, mer tvärtom, men som tur var inte Kalmar. I Norge lever jag mitt vuxna liv, med egen lägenhet, bil o brevlåda. På tisdag ska vi upp till adecco och försöka fixa nya jobb, innan dess så ska det städas o möbleras om lite i lägenheten och antagligen försöka få upp värmen! Inhandla lite mat och bo in oss på nytt. Rycka bort Holmström och Wildmark från brevlådan och klistra dit Herr Eriksson.


Mamma & Johanna ville absolut nämnas i bloggen, så här är dom till o med i bild.
image18

Kommentarer
Postat av: hannah

Kan förstå om du trivs bättre i Norge där du har ditt eget liv liksom. det vuxna livet... =) Fast jag tyckte att det var jättehärligt att träffa dig nu när du var i Kalmar. Hoppas att jag också kan frigöra mig en vacker dag..
pussiluski

2008-01-06 @ 22:48:32
Postat av: Nina

ryck bort mej med käääärlek!!

2008-01-08 @ 10:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0