Tillbaka i Norge

I helgen/børjan av veckan var ju vi som sagt i Stockholm, det var deiligt.
Tisdagen som var hemresedagen børjade lugnt i hægersten, med att førsøka få ner allt, dvs inklusives en blinkers till bilen i min fina hagløfsvæska, nær vi senare kom in till city, gick vi ner på hemkøp før att Johanna skulle køpa lite færdkost, dær var det lite smakprov "biff stroganoff" Køtt alltså , så jag gick vidare , Jag och Johanna betraktade Kalle på håll såg honom småprata med demokillen och ta sig ett smakprov, nær han senare kom med ett leende på læpparna, så påminde jag honom," Kalle hur smakade køttet?" Aj fan det hade inte han tænkt på... (Kalle har varit vegetarian i 2 månader) Dærefter vinkade vi av Johanna før att bege oss vidare till Søder dær vi kækade svenska semlor !!! ÅHHH så gøtt.Sen gick vi till weekdaydær det var helt en del rea, jag fick syn på ett par hæftiga sjuttiotalsjeans (ska lægga ut en bild snart...) Iallafall så hittade jag bara dom i strl.26 och tænkte att det var kørt, men fick på mig om utan problem, sjælvsækerheten var på topp och jag skulle testa några vanliga cheap monday-jeans i strl, 27 & 28, och man kan væl sammafatta såhær! Jag och chepa monday ær skapta på olika planeter, det finns inte ett stælle på min kropp dær dom passar, redan vid vristerna børjar det gå fel... Men mina sjuttiotalspaltor satt som skapta (i STRL.26!!!) Sen åt vi pizza, Kalle dundrade på med någon oxfilehistoria och jag med en super vegetariana.

Tågfærden var ytterst behaglig och tog (bara) 5 timmar!!! Væl framme i strømstad børjade Kalle må lite dåligt vi behøver inte gå in på detaljer men han tror det var køttet. Samtidigt som vi upptæckte att det blåste halv ko-storm, jag børjade bli lite orolig att det skulle bli ænnu en skræck-kræk-færd med Bohus. Kalle sa sjælvsækert men jag gillar nær det gungar, ungefær halvvægs mitt ute i Nordsjøn ær inte Kalle så kaxig længe utan mår vældigt illa, jag satt blixtstilla i min sovsæck fastsurrad i en vilstol hela færden och lyckades hålla maginnehållet dær det ska vara, Kalle lyckades också med det, men steg av færjan, med mycket mindre attityd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0