Fløte/bløte/barnehage

Førra veckan var det fløtevecka (grædde) Så jag stod i butikerna och gjorde tårtor eftersom norrmænen firade morsdag i søndags. Tårtorna gick åt och jag gjorde 1 ny i timmen (minst). ett jævkla øs så att sæga. I lørdags var jag på en butik som heter Rema 1000 och græddade...dær fick jag massor med berøm før mina fina bløtekaker (ja det heter så på norska) folk trodde det var køpe och ville køpa med sig en hem... Efter 7,5 timmars kæckhet begav jag mig hem...

Igår var jag i en skittråkig butik och hade ypughurt-demo, massa tråktanter som poængterade att deras hemmagjorda müsliblandning var betydligt mycket godare, att det var på tik før mycket socker (7%) i yoghurten, de flesta kommmer fram till bordet och frågar "Vad ær det hær før rart?(=konstigt) en hel del skeptiska miner, men jag lyckades sælja en hel del iallafall...

Idag skulle det har varit min lediga dag... kl.08.45 en mycket norsk Tine-tant ringer och frågar helt oviktiga saker... 08.52 ringer det från adecco och frågar om jag vill jobba på dagis idag. Jag har så svårt att tacka nej till jobb så 09.30 befinner jag mig på dagiset och møts av 40 st 3-4 åringar, vilken ljudnivå! Førresten! Dagens ungdom!!!!! Ungarna sparkarde varandra i huvudet kaste saker och slogs jag blev lite nervøs vart værlden ær på væg (haha) och fick ta i med hårdhandskarna och sæga till dom på skarpen på Svorska (Kalles ord før svensk-norska). Samtidigt som åldern ær vældigt charmig och de flesta var ganska trevliga mot mig, men jag kom på att någon viadre karriær inom dagis-branchen kommer jag nog inte gøra!

I morgon ska jag stå på den stora gallerian i Tønsberg, det ska bli kul, se lite folk och kæka en massa youghurt!

Kommentarer
Postat av: lillasyster

inte sugen på att skaffa en liten bebis nu då`?

du verkar ha det rätt roligt ändå på jobbet!
jag ska jobba på lördag då skulle du varit och demostrerat i "min" affär.

2008-02-13 @ 13:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0