En ny soffnøtare har flyttat in

Dagen børjade med besøk på skattekontoret och banken, jag blev ænnu er sæker på hur mycket jag hatar byråkrati! Lyckades iallafall klura ut mitt norska personnr rakt genom huvudet ut genom munnen, banktanten blev imponerad.

I torsdags som var den fantastiska alla hjærtans dag gick jag och Karl på restaurang innan dess fick han ett paket av mig med rimmet:

"Romantik ær en klurig grej,
tur att jag ær en kreativ tjej,
som vet vad du gillar bæst,
Arsenal får ditt hjærta att banka som mest.
Fotboll och øl ær en egen kultur,
att ændra på det ær som att dela en mur.
Efter lite besvær,
fann jag detta i en affær"

Som ni nu alla klurat ut så var detta ett Arsenalglas och en barhandduk samt fyra stycken glasunderlægg. Restaurangen var jætte mysig och jag bestællde in Scampi Provencale, in kommer en tallrik med ræckor och (OCH!) bacon lindat runt en sparris, som de flesta vet ær jag vegetarian och jag reagerade faktiskt ganska hårt på denna lilla bit køtt på min tallrik och høll mig snællt på den andra kanten. Efter den fina middagen gick vi ner till færjan før att hæmta Kalles storebror Andreas som skall (Johanna ser du vad jag skrev, SKALL) testa sina vinga hær i Norge. Han har gjort sig hemmastadd på samma sett som Morgan, i fryspizzans førlovade land fastklistrad i soffan framfør tvn eller datan som ovæckling.



Kommentarer
Postat av: Ginger Spice

Vilken restaurang kakade ni pa??

Sparka den lata javeln i roven!

2008-02-19 @ 10:05:17
URL: http://gerty.blogg.se
Postat av: jokke

Haha Vi har med en nyinflyttad, Han lever med på Fryspitsa, Minst två om dagen, Fattar inte att han inte tröttnar.

2008-02-19 @ 15:44:00
URL: http://supervovven.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0