Deutchland Deutschland über alles

Igar var en av dom bästa dagarna pa denna resa.
Vi strosade runt i München och det var allmänt dött, sa sag vi ett par i Lederhosen och smög efter dom, det visade sig att dom skulle till ett tivoli...
Vi blev väldigt överraskade och spatserade ruunt där. Efter ett tag sa sag vi ett partytält med väldigt tyskmusik och biffiga vakter, först trodde vi att man behövde biljetter eller agot, men vi blev väldigt inbjuda, och att komma in dar var som att komma till himmelen!!!! Liveband i lederhosen, tysk musik. öl i en litersglas och tusen glada tyskar i lederhosen (en del hade vanliga kläder med) Vilken fest!  Festernas fest och bättre var det nar vi fick sällskap av en ärke tysk han började lite lugnt med korsord och en öl, vilket  förde honom in i tysk-trans, han sjöng, dansade och öste, sen fick vi sällskap av tva mustchprydda äldre herrar som ocksa gillade att skala och sjunga. Vi har ett antal bilder och filmer fran denna "once in a lifetime moment"  efter denna tillställning körde vi radiobilar, akte frittfall och slanggungor, sen at kalle 1/2 bratwürst....


Sen somande vi gott.....

Kommentarer
Postat av: Agnes

Jag köpte min första BH i München, tretton år gammal. Halleluja moment! Härligt med ölfest och fulla tyskar.

2008-04-26 @ 19:50:08
Postat av: Hannah

Hej min kära! Först
nu har jag tagit mig fram till datorn och läst alla dina inlägg, låter som om ni haft en väldig rolig och händelserik resa hittills. Du beskriver det på ett väldigt roligt sätt i alla fall! Så ni har ändrat lite i resrutten nu då? Förstår mig inte riktigt på den där genuint tyska stämningen som du beskrev men det var säkert väldigt kul. Känns som om ni träffar många märkliga människor :D

Jag har haft en schysst helg, reggae på söderport i fredags (utan huvudvärk den här gången..) roligt på jobbet i lördags, fika med amanda och becca igår och sedan blev jag, mamma och Jonathan bjudna på middag av mammas bästa väninna, för pappa hade ockuperat huset för sin Herrmiddag.

Nu har vi öppnat glasskulan så det blir mer jobb, känns sådär, men jag behöver väl pengarna, antar jag :D
Ta hand om dig sötnos!
Kram

2008-04-28 @ 21:48:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0