På plats i Sandefjord

Nu ær vi Norrmænn.
Vi bor i en Tvåa i centrala Sandefjord som førøvrigt ær en jættefin stad!
Vi har havsutsikt och høgst 2 minuter till centrum. Våra grannar ær precis som oss invandrare, men ifrån sydligare breddgrader....

Idag har vi søkt jobb. Vi gjorde ett slags test infør lagerarbete, och jag blev precis godkænd, han undrade om jag hade problem med siffor eller dyslexi..
Efteråt kænde vi oss mindre smarta och gick hem o la oss på soffan, på tal om soffan, vi får faktiskt in både ettan, tvåan och fyran på från svensktv.

Sen ser vi extreme oppustning (extreme homemakeover) och Luxeliv (lyxfællan) Norska ær så charmigt. tyværr ser vi mest alkisar och mæn i kjol och turban. Men vi hoppas på Norrmæn!
Jag har sett minst 3 ganska snygga.

Just det inte nog med att jag ær norsklægenhetsinnehavare, jag har också norskt mobilnr och ær kund hos något elbolag, jorå en hel del vuxenpoæng.

Annars så rullar livet på, vi kæmpar på och lovat oss sjælva att inte køpa mer mat føren vi fått jobb, just det vi har fått en norsk kompis hon ær blonderad kvinna i 50 årsåldern på Narvesen (pressbyrån) som vi snackar med ungefr 3 ggr om dagen, så mest mobiler och vægbeskrivningar.

Nær det blirl øn så ska vi storhandla dær!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0