KØTT

Nu jobbar vi, 14-22 på slakteriet Fatland.
Våran uppgift ær att ta hand om allt dagpasset inte hunnit med....
..och det ær inte lite!

Igår vakumerade vi flera ton køtt (tror jag) Fysautans vilka muskler vi kommer få.
Det ær ett tugnt jobb vill jag lova, kasta runt på julskinor ær inte det lættaste,
sjælva vakumernadet børjar med att køttet ska ner i en påse, Nina lægger ner det i en maskin som skjuter ut køttet i ett rør dær det ska sitta en påsse (som jag ska træ på), Ibland var Nina inte så uppmærksam, utan mer skøt køttet på mig, Fulltræff en lammstek rakt i magen.

Slakteriet bjuder på många nationaliteter och vi får øva alla møjliga språk, det ryktas om jobb dygnaet runt framåt jul..
Vi får væl se hur det blir.

Kolla gærna!, KLEM
                          http://divine.bilddagboken.se/index.php?main=L3AvZGF5dmlldy5odG1sP3Q9MTE4OTU0ODAwMSZpZD05MzkyMDM1NQ==


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0