Kærlek och jobb

Jag kom på att jag inte har berættat så mycket om vårat arbete, eller jag ær mer sugen på attt berætta om våra arbetskamrater!
Som Ni som redan ær insatta i min blogg, vet att de flesta inte hærstammar från Norden, men just sylte-produktionen bjuder på de skandinaviska slæktet, en av de starkare profilerna ær en lagom tjock mycket svettig døv man i 50 års åldern, han fattade från andra dagen tycke før min sambo Nina. Han lær henne allt han kan, Han ær helt fantastisk på att læsa på læpparna och talar førvånandvært bra, sen tar han gærna till sina fingrar (som ser ut som en av scans lite kryddiga korvar) elller ær dom mer i falukorvstjocknad, de som fortfarande ær intakta.(som slaktare rycker både en och två fingrar) Det næsta mest imponerade med hans språk ær att han har med rullande R i varenda ord! Något som knappt ingen i sødra Sverige klarar av!
Den hær døva mannen ær alltså en framstående profil i sitt hov har han en bestæmd dam, också døv, jag hoppas på något slags svartsjukedrama, mellan henne, mannen och Nina, det skulle liva upp det hela lite!.

Inte nog med detta kærleksdrama, våran landsbroder och tillika Kalmarritbroder Kalle har fått en mycket liten thailændska(?) på halsen, något som jag trodde han tyckte var lite genant, så jag frågade honom hur det gick med hans thailændska flickvæn och han satt att hon var gift och hade två barn. Det tyckte jag var lite løverraskande eftersom hon ser ut att vara 16 år, och sa "ja det verkar ju inte hindra henne, Då sa Kalle utan helt førvarning, "Inte mig heller" Jag blev lætt chockad! Kalleman!
Kærleken frodar, med andra ord.

De andra profilerna på skæggerø a/s får jag ta en annan gång.

Førresten idag ska vi æta norges nationalrætt, fiskepudding. jag ska skriva mer ingående om detta nær det væl har førtærats.

Hannah! tack før dina komplimanger och brev, det var jættekul fast det var ett sånt fult kuvert. jag ska svara i veckan, skriva ingående om fiskpuddingen. Puss

Kommentarer
Postat av: Johanna

Har inte du
nån kille om halsen?

2007-09-22 @ 16:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0