ØL ØL ØL

I helgen har jag varit "hemma" i Sverige kom dock bara till Gøteborg.
Helgen børjade 06.00 fredag morgon, då det ær dags att gå upp før att køra saab till jobbet. Væl framme på jobbet så uppvaktades jag av ett flertal, medans andra saknade Kalle.
Efter 700 kg sylta var det dags att gå hem. Morgan skjutsade mig till båten dær min vapendragare Johan møtte upp, efter att ha blivit nertramapade och arbågade av 2 busslaster pensionærer var vi på båten.

På båten inhandlades diverse starkvaror, båten nærmade sig sverige i snigelfart och blev førsenad med en halvtimme, den halvtimmen gjorde att missade tåget till gøteborg. Detta skulle leda till 2 timmar i metropolen Strømstad. Før att førdriva tiden gick vi till en pub och kjedjedrack lite øl. Sen tillbaka till tåget dær vi korkade upp taxfreevarorna, den tågresan på 2,5 timme gick førvånandværsts snabbt. Væl framme i Gøteborg skulle jag lyckas checka in på hotell osv. Gick som smort.
Sen hæmtade jag upp herr Svensson. Gick superbra, han hade dock invændningar på mitt alkoholintag, men efter att jag gett honom min present, whiskey och jæger blev han lugnare.

Lørdagen børjade med god frukost och en liten tur på stan, eftersom svensson hatar att shoppa så blev det mest skivbutiker och jag råkade køpa 5 skivor.
Kvællen bestod av helgens højdpunkt. LAAKSO på sticky fingers.Underbart.
Svensson som inte var lika stort fan, lyckades nog røka sisodær en 5 cigaretter under spelningen, i røkrummet fann han kvællens band nr2, ett norskt band som han genast knøt band till. Nær de skulle børja spela fanns jag och svensson på førsta parkett, musiken børjade och svensson och jag satte fart på dansen, tyværr var det bara vi som dansade. Jag tackade bandet på norska och fick mig faktiskt en klem.

Lørdag blev søndag och det var dags att åka hem, tågresan gick helt smærtfritt, væl framme i Strømstad upptæcker jag att det blåser ko-storm. Båtfærden hem till Sandefjord var en spyorgie, alla var sjøsjuka, borde vælte porslin fløg. Jag satt blixtstilla i en soffa och mådde lite illa men lyckades hålla det inom mig.

Vid båten møtte Kalle mig och vi gick hem och lagade mat med Morgan, vilken helg, Kvællen bjød på  tonfiskgratæng och en hel massa fotboll, jag lyckades se på sporten 3 eller 4 gånger.
Det ær nog næstan fler gånger æn vad jag sett på sporten i hela mitt liv....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0