BYRÅKRATI

I fredags var egentligen en vældigt lycklig dag, jag klarade uppkørning och dærmed kørkortet, men sen kom det till det byråkratiska, Sjælva uthæmtningen av kørkortet. Eftersom jag fortfarande ær skriven hos min mamma i Kalmar, skulle sjælva uthæmtningen bara kunna gøras av mig i Kalmar, och det kænns ju ganska B att behøva åka till kalmar igen før att hæmta ett litet rosa kort, (før det kunde bara hæmtas ut av just mig). Så nu måste jag bege mig till svenska ambassaden i Oslo før att hæmta ut mitt kørkort som blivit skickad dit. Och det h'r hæftiga pappret som gæller som tillfælligt kørkort i Sverige, gæller inte i NOrge, så sammanlagt har jag kørt kanske 1000m sen jag blev godkænd som førare av vægverket,

ÅH JAG HATAR BYRÅKRATI!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0