Stekigaste steken

I helgen var mutti hær isællskap av favorit syrran och larsson.
Nær vi kom hem frå jobbet i fredags møttes vi av lax, poætæter och mammas sås. Åh mammas mat, jag råkade nog visst få i mig næra 4 portioner.

 Lørdagen bjød på crusing i seaten till Skien. Mamma blev lætt førælskad i Norge och jag och Johanna blev sjuka. Nær jag till slut låg på vardagsrumsmattan och kved och kissade blod begav sig jag och mamma tillsammans med færdtjænst-Nina till sjukhuset. Dær fixade vi medicin och jag kænde mig iallafall psykist bættre. Væl hemma møttes vi av 2 kg lasangen och øvriga familjen. Vi bjød in utkastade Morgan och barnpassaren Kalle på efterrætt och sisodær en 3 filmer, jag tog mitt ansvar och følde dessa små vilsna pojkar hem. Nær jag 12 timmar vaknade upp och begav mig hem møttes jag av husmor sjælv, dær hade det tvættats bakats bullar och stædats, jag och frugan begav oss ut på søndagstur, satt uppe på berget i solskenet och njøt av livet. Sen var det dags før karlagøra, bilen skulle tvættas och jag blev blåst som vanligt, "påtvingad" en dyr tvætt....
...men som saaben sken efteråt.

Kvællen bjød på mormors køttbullar och trevligt sællskap, sen svenska SE& HØR och Die Hard.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0